Межі державної регуляції освіти

Межі державної регуляції освіти


  • Кількість людей, що взяли участь в опитувані
    42

Sfandex

Активіст
Нас. пункт
Харків
В обговоренні програми партії щодо освіти я помітила, що багато пропозицій передбачають державний контроль та державне регламентування освіти, до регламентації того, скільки повинно бути уроків чи які гуртки відкривати в школах. Пропоную голосувалку, щоб подивитись, яку міру державного контролю над освітою шановні користувачі форуму вважають доцільною.
Пропоную такі варіанти (тут більш детальний опис):
  • короткий перелік заборон, все інше дозволено, і хай живе конкуренція навчальних закладів. Стосується всіх навчальних закладів, початкова та середня освіта включно
  • перелік заборон та перелік обов’язкових предметів/тем для середньої освіти, вища школа та позашкільна освіта вільна (крім прямо забороненого)
  • детальна регламентація предметів та тем для середньої освіти, вища школа та позашкільна освіта вільні (крім прямо забороненого)
  • детальна регламентація предметів та тем для будь-якої освіти, вимоги щодо документів про отримання освіти (та здобуття таких документів), крім позашкільної освіти та всіляких хобі
  • детальна регламентація предметів та тем для будь-якої освіти, вимоги щодо документів про отримання освіти (та здобуття таких документів), а також кількості уроків, їжі в їдальнях, кількості учнів в класі, гуртків в школах, і все таке інше, крім приватної позашкільної освіти та всіляких хобі
  • детальна регламентація будь-чого, що можна назвати освітою
Якщо жоден з варіантів вам не подобається, будь ласка, виберіть якийсь найбільш близький до ваших поглядів та напишіть в коментарях докладніше
 

Serenity

Активіст
і хай живе конкуренція навчальних закладів
Школи державні, більш-менш існують та будуються під кількість людей, які проживають у цьому районі, а ще є сільскі школи, або приватні сектори, наприклад, як там де я вчився та жив - моя школа за 200 метрів від дому, інші дві (у різні сторони, одна дуууже гірша за мою, інша, краща) приблизно до 2км. Вибір куди піти навчатись у батьків дуже простий - куди ближче, це у міських тут цівілізація, ГТ є, не треба через метрові замети та грязюку місити, особливо якщо дитина йде у 1й клас, тай якщо це 3-4-5й класи - кожного дня бігати через те, що комусь конкуренція довподоби і не змогли у регуляцію - на мою думку, це не ок. А далі все просто - знайомі учні, місце, діти, навіть якщо ти у старших класах.
А що робити, якщо у цій школі годують не дуже добре, а через 2км, наприклад, меню, як після переходу на нову систему харчування у армії? Звісно будуть незадоволені, але масово ніхто не звалить зі школи з 1 по 11 чи який там зараз максимальний клас. Інша школа не зможе їх усих розмістити. Чи як ви уявляєте подвоєння кількості учнів у класах чи подвоєння кількості класів через конкуренцію?

Це саме тому у мене у старших класах не було уроків праці, і замість навчання чомусь корисному ми займались у тьоті, яка прийша на заміну чуваку, який вчив нас працювати руками у майстерні та на станках, і стали тупо переписувати на кожному уроці правила ТБ з книжки. Тому що усим було пофіг що та як.

Держава повинна встановити мінімальні вимоги, однакові правила, які повинні виконувати усі, як приватні так і державні заклади. Тому під контролем повинно бути усе, але це повинен бути адекватний контроль і адекватні і сучасні правила, заборони та дозволи. І незалежні, рендомні перевірки по затвердженому чеклісту, з покараннями, а не тьоті, які приїджали контролювати навчальний процес з місцевого відділу освіти, і яким потім накривали стіл.
 
Останнє редагування:

Xottabych

Активіст
Нас. пункт
Вишгород/Київ
Середня школа в двох варіантах одночасно. А) Це державний сервіс за гроші платників податків, який повинен бути стандартизованим і мати мінімально прийнятну якість. Державна школа як соціальна гарантія і реалізація держзамовлення для ринку праці, який не потребує проф кваліфікації Б) Приватні школи- як альтернатива/конкуренція для тих, кому не потрібні соціальні гарантії. Вступ у ВНЗ проводиться на основі незалежного від школи KPI (зараз ЗНО). Атестат про закінчення школи повинен видаватися тільки тим, хто не бажає проходити ЗНО, вступникам до ВНЗ з результатами ЗНО на руках він не потрібен. Державне ліцензування приватних шкіл повинно бути скасовано, їх випускники можуть отримати тільки результат ЗНО. Така позиція по приватним школам дозволить по суті відкрити новий ринок (більше податків, ням-ням).
Адже зараз школи тільки державні і одиниці приватних з космічними цінами. Державна регуляція зараз робить процесс отримання акредитації приватної школи складним, дорогим і довгим. Полегшення процессу відкриття нових шкіл вирівняє ринок, створить середню цінову пропозицію і тим сами підвищить рівень освіченості дітей.
 
Останнє редагування:

BohdanP

Активіст
Нас. пункт
Львів
  • детальна регламентація предметів та тем для будь-якої освіти, вимоги щодо документів про отримання освіти (та здобуття таких документів), а також кількості уроків, їжі в їдальнях, кількості учнів в класі, гуртків в школах, і все таке інше, крім приватної позашкільної освіти та всіляких хобі
думаю повинні бути стандартизовано/ліцензовано не лише навчання. Це не повинен бути список вимог - краще було б мати кілька рівнів (обов'язкові до виконання і рекомендовані). Наприклад - обов'язкова кількість годин певних предметів і обов'язкова норма калорій в їдальні, рекомендована кількість метрів квадратних в приміщенні на учня.
 

Miki_Lviv

Активіст
думаю повинні бути стандартизовано/ліцензовано не лише навчання. Це не повинен бути список вимог - краще було б мати кілька рівнів (обов'язкові до виконання і рекомендовані). Наприклад - обов'язкова кількість годин певних предметів і обов'язкова норма калорій в їдальні, рекомендована кількість метрів квадратних в приміщенні на учня.
Трохи не погоджуюсь про їдальню. Я проти їх існування в школах взагалі, оскільки дотримання гігієни та якості бюджету не під силу.
 

yanzay

Активіст
Нас. пункт
Kyiv
Приватні школи- як альтернатива/конкуренція для тих, кому не потрібні соціальні гарантії
А оплачивать обучение в государственных школах должны и те кто отправил своих детей в частные? Социализм строим?
 

Помазан Богдан

Міністр
Команда форуму
Трохи не погоджуюсь про їдальню. Я проти їх існування в школах взагалі, оскільки дотримання гігієни та якості бюджету не під силу.
Ну можно в новых школах Ок сразу делать) они то строятся.

А оплачивать обучение в государственных школах должны и те кто отправил своих детей в частные? Социализм строим?
Если государство забьет на школы то не станет государства, поэтому тут палка на двух концах.
 

yanzay

Активіст
Нас. пункт
Kyiv
Ну можно в новых школах Ок сразу делать) они то строятся.


Если государство забьет на школы то не станет государства, поэтому тут палка на двух концах.
Забивать совсем нельзя, нужно создавать условия чтобы частники себя хорошо чувствовали, стремились улучшать качество и уменьшать стоимость обучения в рамках естественной конкуренции, призывать создание частных инициатив и благотворительных фондов что-бы спонсировать обучение деток, родители которых не в состоянии сами оплатить обучение.
 

Vitalii Litvinov

Активіст
Нас. пункт
Харків
Можливо гарно було б фінансувати по зразку з МОЗ і лікарнями.
Кожна школа - це окремий фінансова установа, директор відповідає за розвиток, а отримує фінансування (хз з якого бюджету) за зареестрованих там дітей, і чим більше дітей - тим більше грошей. можна навати набавки за які то досягнення чи участі в конкурсах. Нарід сам вибере собі школи по потребі та\або за напрямами і проголосує ногами. При цьому погані, або збиткові, школи можна за потреби просто розпустити, а будівлі продати під щось інше. Типу продати часникам, які там зролять міні школу і міні дітсадок. Або публічний дом.

По предметам: я б вводив примусовий перелік основних базових предметів (математику, фізику, фізкультуру, "основи життя в 21 сторіччі" - зборна солянка про податки, про бізнес, про економіку, про суспільство, матеріал можна взяти з відосів-лекцій Crash Course на ЮТ), але щоб він займав десь 30-50% часу. А інше там школа\батьки\дитина обере сама.
 

BohdanP

Активіст
Нас. пункт
Львів
Забивать совсем нельзя, нужно создавать условия чтобы частники себя хорошо чувствовали, стремились улучшать качество и уменьшать стоимость обучения в рамках естественной конкуренции, призывать создание частных инициатив и благотворительных фондов что-бы спонсировать обучение деток, родители которых не в состоянии сами оплатить обучение.
повністю згоден - в ідеальному випадку базова освіта повинна бути безкоштовною якісною доступною (обери 2 з трьох ХD)
 

Sfandex

Активіст
Нас. пункт
Харків
Взагалі я цю тему відкрила передусім для того, щоб побачити, наскільки "праві" погляди у активістів)))
Тому під контролем повинно бути усе, але це повинен бути адекватний контроль і адекватні і сучасні правила, заборони та дозволи
обов'язкова кількість годин певних предметів і обов'язкова норма калорій в їдальні
оце, як на мене, не дуже правий підхід, якщо "держава" вважається більш компетентною для контролю "усього" та визначення кількості годин предметів і калорій в супі, ніж батьки учнів та керівництво школи. Бо он на Росії начебто заборонили учням приносити в школу домашню іжу - мабуть, з тих самих міркувань. Навряд чи ми хочемо йти таким же шляхом.
Але багато голосів за 1 та 2 варіанти
Тобто, для партійної програми з питань освіти мабуть треба подумати щодо того, що повинно бути заборонено в галузі освіти, та які предмети обов'язкові,
а потім подивитись, як би послабити державний контроль за іншими аспектами?
А щодо санітарних норм, кількості годин та калорій, так, я теж вважаю що якісь орієнтири повинні бути. Але хто і як їх повинен визначати? Державні установи, незалежні заклади, професійні галузеві асоціації? Не знаю, мабуть краще освітян спитати, вчителів, тих хто безпосередньо в школі працює?
 

Xottabych

Активіст
Нас. пункт
Вишгород/Київ
А оплачивать обучение в государственных школах должны и те кто отправил своих детей в частные? Социализм строим?
+ до Богдана і додам: а чого зразу шарахатися від слова "соціалізм"? Одне діло дуркування Гройсмана, інше діло базові соціальні послуги держави за кошти платників податків. Пенсії теж соціалізм? Чи державну медицину з набором безкоштовних послуг теж викидаємо? Розглядай школу як джерело робочої сили. Її треба якнайбільше, якщо країна хоче розвиватися в принципі - і якнайкращої, якщо ми хочемо наздогнати хоча б Польщу, а не скотитися до аграрного бантустану. Це свідома плата за загальний розвиток економіки, точніше за її можливість існування взагалі.
 

yanzay

Активіст
Нас. пункт
Kyiv
Пенсії теж соціалізм?
Да
Чи державну медицину з набором безкоштовних послуг теж викидаємо?
Да
Розглядай школу як джерело робочої сили. Її треба якнайбільше, якщо країна хоче розвиватися в принципі - і якнайкращої
Я же не предлагаю упразднить школу, просто сделать её более эффективной. Государство уже показало какую школу оно может сделать. Формально бесплатно - по факту "сдайте деньги". Формально куча полезных знаний - по факту отбивает любое желание учиться даже у способных детей.
 

проводница

Активіст
Нас. пункт
Рівне
Да

Да

Я же не предлагаю упразднить школу, просто сделать её более эффективной. Государство уже показало какую школу оно может сделать. Формально бесплатно - по факту "сдайте деньги". Формально куча полезных знаний - по факту отбивает любое желание учиться даже у способных детей.
Поки що держава нічого не показала. Те що верхи запровадили НУШ не означає що низи вжп все зробили і поміняли світогляд і звички..
Харчування і одяг в армії міняють з 14 року і продовжують хоча вже аж 4 роки пройшло.. А ви освіту за рік хотіли змінити?
 
Зверху